Strand, parasailen en ziplinen - Reisverslag uit San José, Costa Rica van Kim Kuijpers - WaarBenJij.nu Strand, parasailen en ziplinen - Reisverslag uit San José, Costa Rica van Kim Kuijpers - WaarBenJij.nu

Strand, parasailen en ziplinen

Door: Kim

Blijf op de hoogte en volg Kim

04 Juli 2016 | Costa Rica, San José

Er zijn weer twee weekjes voorbijgevlogen!

De laatste twee weken van mijn stage had ik geen taken meer, daarom heb ik het Centro Cultural gemaild of ik daar wat vrijwilligerswerk kan doen. Samen met Diego heb ik geholpen met zijn Conversation Clubs. Deze zijn bedoelt om de Costa Ricanen te laten oefenen met hun Engels op een leuke en leerzame manier. Eigenlijk was het gewoon anderhalf uur lang kletsen en spelletjes zoals Boggle spelen, erg leuk!

Vorig weekend heb ik met Charlotte weer een auto gehuurd en zijn we in Guanacaste op zaterdag gaan strandhoppen. We hadden veel geluk met het weer: ondanks dat het regenseizoen toch echt aan het beginnen is, hebben we geen regen gehad! 's Avonds sliepen we in Tamarindo, dat is the place to be als je wilt leren surfen. Dit waren wij ook van plan, maar zondag kwamen we erachter dat we het veel leuker vonden om lekker lui in de zon te liggen en schelpen te zoeken.

Dit weekend zijn we weer naar Manuel Antonio geweest. Dit keer niet voor het nationaal park, want Charlotte wilde graag mijn hoogtevrees op de proef stellen. Zaterdag zijn we gaan parasailen, het was super gaaf! Je had een prachtig uitzicht over de zee en over het park. Alleen over het opstijgen en landen hadden we zo onze twijfels. Om op te stijgen moest je run run run run totdat je de parachute omhoog voelde gaan en dan moest je gaan zitten. Helaas zag ik net van tevoren een meisje dat tijdens het run run run run over een steen struikelde, op haar gezicht in de zee viel en toen door de parachute omhoog werd getrokken. Oeps! Ondanks mijn onhandigheid kwamen we veilig in de lucht. Zelfs de landing ging goed! We werden terug naar het strand gebracht achterop een jetski. Die landing ging alleen iets minder soepel. De jetskichauffeur vond het nodig ons met een scherpe bocht van de jetski af te gooien vlak voor het strand. Fantastisch.

De volgende dat werden we om 7:00 opgehaald om te gaan ziplinen. Dit vond ik best eng, ik heb het nog steeds niet zo op hoogtes. We kregen een super charmante helm, tuigje en prachtige handschoenen zodat we goed voorbereid op weg konden. Onderweg hebben we ook een luiaard, een grote leguaan, heel veel mooie vlinders en een kikkertje gezien. In het begin vond ik het nog eng, maar uiteindelijk werd het steeds gaver. Er waren ook twee lange lijnen, waar je recht door de bomen scheerde. Echt onwijs leuk! De laatste twee lijnen waren voor de echte waaghalzen. Bij de ene viel je een aantal meter kaasrecht naar beneden, waarna de tourguides je op het laatste moment afremden. De laatste was de Tarzan en Jane swing. Dan sprong je van een hoog platform en zwaaide je als een echte Tarzan (of Jane) een paar keer op en neer. Voor de mensen voor wie dat teveel was, was er nog een laatste zipline, de zogeheten ''chicken line''. Ik voelde me helaas meer een kippetje dan een Jane :P

Na het parasail- en ziplineavontuur zijn we teruggegaan naar San José, waar ik papa en mama van het vliegveld heb gehaald! Ze zijn veilig aangekomen en de laatste 1,5 week gaan we nog gezellig met z'n drietjes op pad, totdat ik 14 juli terugvlieg naar Nederland. Ik heb er nu al zin in!

Dit waren weer mijn meest recente avonturen en ik zie iedereen binnenkort weer in Nederland! De foto's zijn hier te vinden:

Mimie :

Wat heb je weer mooi geschreven en samen met Charlotte weer leuke dingen gedaan.