Rolschaatsen en Nicaragua - Reisverslag uit San José, Costa Rica van Kim Kuijpers - WaarBenJij.nu Rolschaatsen en Nicaragua - Reisverslag uit San José, Costa Rica van Kim Kuijpers - WaarBenJij.nu

Rolschaatsen en Nicaragua

Door: Kim

Blijf op de hoogte en volg Kim

22 Juni 2016 | Costa Rica, San José

Het is weer tijd voor een update van de laatste twee weken!

Aangezien we drie weken geleden een gave roadtrip hadden gemaakt, hadden we besloten het weekend erna in San José te blijven (ook omdat ik de zaterdag moest werken omdat ik de vrijdag voor het roadtrippen vrij had genomen). Die week was ook het evenement wat ik georganiseerd heb, de wijnproeverij! We hadden veel wijn, lekker eten en Román had veel verstand van zijn wijnen. Kortom: een groot succes! Die zondag zou het heel slecht weer worden, dus gingen wij op zoek naar een indoor activiteit: de rolschaatsdisco! Volgens mij worden Costa Ricanen geboren met rolschaatsen, niet normaal hoe makkelijk het ze verging. Terwijl wij probeerden een rondje te rolschaatsen zonder te vallen of tegen andere mensen aan te skaten (wat lastig is als je niet weet hoe je moet remmen), waren de Costa Ricanen zelfs aan het dansen, achteruit skaten en kunstjes aan het doen op hun rolschaatsen.

Vorig weekend zijn Charlotte en ik naar Granada in Nicaragua gegaan om haar visum te verlengen. Ik heb nog steeds moeite te begrijpen hoe de straatverkopers bij de grens denken. Waar zullen toeristen behoefte aan hebben als ze naar Nicaragua gaan? Eten? Water? Nee, laten we hangmatten verkopen! En sandalen!
Na een lange busrit van 8 uur kwamen we eindelijk aan in Granada. Het was al laat, dus konden we niet meer doen dan eten en cocktails drinken (wat daar super goedkoop was, dus we hebben onszelf maar eens lekker verwend!). De volgende dag hebben we een tour gedaan op het Lago de Nicaragua. Door een vulkaanuitbarsting zijn daar honderden kleine eilandjes ontstaan in het meer. De meeste zijn van miljonairs die daar hun vakantiehuisje/villa hebben. Op één eilandje zaten vijf aapjes die we mochten voeren, heel schattig (en stiekem wat dieronvriendelijk want één aapje was echt moddervet). Na de tour zijn we naar een zwembad gegaan. Het was zoooo heet in Granada, dat was gewoon niet leuk meer. Daarom dachten wij: een verfrissende duik in het zwembad gaat helpen! Nou, niet helemaal. Het zwembad leek wel een warm bad, doordat de zon het de hele dag verwarmde. Die avond hebben we een tour gedaan naar een actieve vulkaan waar je de lavastroom kunt zien. Dit was echt heel gaaf! De dag erna moesten we helaas weer terug naar Costa Rica.

Een paar dingetjes die me zijn opgevallen in Nicaragua:
- Hangmatten zijn hun nationale handelsmerk
- Als je dacht dat het nafluiten in Costa Rica vervelend was, ga dan vooral niet naar Granada
- Er rijden veel pickups rond waar nog eens 10 mensen extra in de laadbak staan. Heel veilig!
- Ze zetten er graag buitenlanders af
- Zoals wij eikebomen hebben langs de weg, hadden ze in Granada overal mangobomen langs de weg staan
- Alles gaat er nog een beetje langzamer dan in Costa Rica (ik wist niet dat dat mogelijk was)
- Naast auto's rijden er ook veel fietsen en paard met wagen op de weg

De foto's zijn hier te vinden:

• 22 Juni 2016 - 19:32

Pappie:

Ha meissie, weer een leuk verhaal om te lezen.
    nog een week en dan komen we zelf kijken, hebben er zin in (:
    kussies pappie

• 22 Juni 2016 - 23:08

Riny:

Hoi Kim,je hebt er weer een mooi verslag van gemaakt!En wat heerlijk die mangobomen,ik ben benieuwd naar de skate-foto´s.Zit je stagetijd er alweer bijna op?Geniet van het bezoek,groetjes.Riny.

• 22 Juni 2016 - 23:12

Mama:

ha kim.
    wat heb je weer leuk geschreven. leuk dat jullie zo genieten van het weekend.
    nog een een paar dagen en we komen naar je toe.
    kijken er erg naar uit.
    xxxxxx mama

• 22 Juni 2016 - 23:16

Kim Kuijpers:

Hoi Riny!

Stage duurt nog maar 1,5 week, maar ik heb geen taken meer deze laatste weken. Ik help nu bij een cultureel centrum waar Costa Ricanen Engels kunnen leren. Daarna is het alweer bijna tijd om naar huis te gaan!