Pura Vida! - Reisverslag uit San José, Costa Rica van Kim Kuijpers - WaarBenJij.nu Pura Vida! - Reisverslag uit San José, Costa Rica van Kim Kuijpers - WaarBenJij.nu

Pura Vida!

Door: Kim

Blijf op de hoogte en volg Kim

09 Mei 2016 | Costa Rica, San José

Er zijn inmiddels weer twee weekjes voorbij en ik heb me zeker niet verveeld!

Doordeweeks loop ik gewoon stage, daar heb ik nu nog niet zoveel over te vertellen. In de weekenden beleef ik gelukkig wel wat avonturen!

27 April was het koningsdag, niet alleen in Nederland, maar ook in San José kon ik gewoon koningsdag vieren bij een feest dat georganiseerd werd door de Nederlandse Ambassade. Het was helemaal compleet, inclusief oranje stropdassen, bitterballen (jazeker!) en kaas. Ik heb daar ook een ander Nederlands meisje ontmoet, Charlotte. Zij was nog op zoek naar woonruimte en nu woont ze sinds gisteren bij mij in huis :)

Vorig weekend ben ik op zaterdag naar een Job Fair geweest in San Pedro Mall om contacten te zoeken voor mijn onderzoek. 'S Middags ben ik gaan voetballen, maar omdat er maar vier mensen op zijn komen dagen, zijn we maar bij iemand thuis bier gaan drinken. Daarna ben ik nog met Jeremmy, een van de jongens van voetbal, naar Heredia gegaan om voetbal te kijken en wat te eten. Even voor de duidelijkheid: voetbal kan me nog steeds niet boeien ;)

Zondag ben ik naar een botanische tuin geweest in Alajuela. Ik heb nog nooit zoveel orchideeën gezien! Het was echt een prachtige, rustige plek waar ik heerlijk van de bloemen en mijn leesboek heb kunnen genieten.

Nog iets leuks aan Costa Rica: op woensdagen is de bioscoop super goedkoop, een kaartje kost dan maar €3! Charlotte en ik zijn naar Junglebook geweest en zijn zeker van plan vaker te gaan :)

Gisteren heb ik Charlotte geholpen hierheen te verhuizen. 's Middags zijn we gaan picknicken in het park en zijn we naar het winkelcentrum geweest. Een rustig, gezellig dagje!

Vandaag was een hele mooie dag! Ik had een tour geboekt naar de Doka Koffieplantage, vulkaan Poás en La Paz Waterfall Gardens (een soort dierentuin waar ook watervallen zijn). De koffieplantage vond ik zelf niet zo boeiend aangezien ik geen fan ben van koffie. De vulkaan daarentegen was heel mooi! Het was nog wat bewolkt en af en toe was het zicht weg, maar ik heb toch een aantal mooie foto's gemaakt. Wat ook bijzonder is aan de omgeving van de vulkaan is dat de grond en het klimaat (dat is heel anders dan in San José) ideaal zijn voor het kweken van aardbeien. Uiteraard heb ik deze geproefd, heerlijk! Het hoogtepunt van de dag was La Paz Waterfall Gardens. We begonnen met een heerlijke lunch, een lekker uitgebreid buffet. Daarna zijn we langs allerlei dieren gelopen. Je kon toekans op je arm laten zitten en vlinders op je hoofd zetten. De watervallen waren ook prachtig! Dit is de mooiste plek die ik tot nu toe gezien heb in Costa Rica.

Nog wat dingetjes die mijn zijn opgevallen in Costa Rica:
- 's Avonds zijn er veel kakkerlakken buiten, getsie
- Je hebt hier meerdere soorten bananen, geel en groen en groot en klein
- Ik zag iemand lopen in snowboots... terwijl het hier zo'n beetje elke dag 30 graden is
- Op de school tegenover mijn huis krijgen de kinderen blokfluitles. Niets leuker dan een uur lang valse blokfluiten aanhoren!
- Hier doen ze ook kokos op een pizza hawaii
- Costa Ricanen zijn GEK op voetbal. Ik nog steeds niet.
- Bonen. Overal bonen.
- De wachtmuziekjes van de bedrijven hier die ik moet bellen zijn vreselijk

Dit waren mijn avonturen weer van de afgelopen twee weken, ik houd jullie op de hoogte!

De foto's zijn hier te vinden:
https://www.facebook.com/kim.kuijpers.5891/media_set?set=a.1051981494872348.1073741830.100001815235267&type=3&uploaded=29

  • 09 Mei 2016 - 06:46

    Pappie:

    Leuk om te lezen dat je het goed naar je zin hebt, ook de foto's zijn heel mooi.
    Wij verheugen ons al op ons bezoek in juli.
    Succes met je onderzoek en je verdere verblijf in Costa Rica.
    We missen je, Knuffie, knuffie,

    Pappie.

  • 09 Mei 2016 - 08:39

    Mimie:

    hee Kim. wat een mooie foto's. ben zo benieuwd als we daar zijn. Het ziet er fantastisch uit allemaal. geniet van je tijd daar en heel veel succes met je stage. tot gauw.:)

  • 09 Mei 2016 - 10:28

    Nicole Belt:

    Hè Kim. Leuk om te lezen dat het goed gaat daar. En wat gezellig dat je er een Nederlands meisje bij je woont. Altijd gezellig om samen dingen te ondernemen. Nog heel veel plezier en geniet ervan.

  • 09 Mei 2016 - 14:21

    Riny:

    Wat een leuk verslag weer,Kim,en de foto's ga ik zo via FB bekijken,ik ben benieuwd.Wat zul je genoten hebben van de vulkaan en watervallen en de andere mooie bezienswaardigheden.
    Wie weet kom je nog terug als voetbalfanaat!
    Succes verder en geniet ervan,de tijd vliegt om,groetjes!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Kim

Actief sinds 25 Juni 2013
Verslag gelezen: 265
Totaal aantal bezoekers 15337

Voorgaande reizen:

17 April 2016 - 22 Juli 2016

Costa Rica

22 Juli 2013 - 01 December 2014

Santiago de Chile

Landen bezocht: